diumenge, de maig 14, 2006

Mataró blocaire | Rahola i enquesta

Mataró, ciutat bloc
:
Se n'ha parlat a molts llocs, recordo un post de Juan Varela i, fa poc, un article d'El Correo citat al bloc del senador penebista Iñaki Anasagasti on hi sortim Manuel Mas i un servidor. També en parla el diputat Donaire. En fi, que a tothom sorprèn que mataró sigui una ciutat tant activa en això dels blocs. Dos dels seus autors més genuïns; Judith Vives (que ha aparegut al digital Diari de Barcelona) i Cesc Amat, hi reflexionaran dilluns dia 15, demà, a les 7:30 del vespre a Can Xalant. Hi anem? (Foto: Quico Melero)
:
Rahola i enquesta
:
Sobre la darrera crisi de Govern i del paper d'ERC en ella, recomano dos articles de Pilar Rahola, que coneix el percal més que jo i que dóna algunes claus internes molt valuoses. Un que sortí divendres a El Periódico i l'altre ahir dissabte a El País. Avui, La Vanguardia em dóna la clau de què significa la radicalitat democràtica per alguns que la cararegen sovint: interpretar just al revés del que volen els teus votants. Així, l'Estatut obtindria una aprovació amplíssima dels votants, inclosos els que normalment voten ERC. Els únics que es mostren majoritàriament pel no són els votants del PP. Els electors també atribueixen al PSC la major nota en el procés per la confecció de l'Estatut (també inclou una entrevista amb el President Maragall). Vegeu-ho:
:

:

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Són les enquestes que deien que Maragall estava fregant la majoria?
Les enquestes no detecten ni tendències.Als pobles petits de Catalunya sabem com la totalitat dels votants d'ERC aposten pel No.I sabem que molts de CiU també aposten pel NO.
Molts catalans sabem que el que se'ns promet amb aquest nou Estatut ho podem obtenir amb un pacte bilateral un cop estiguin aprovats l'Estatut d'Andalusia que és exacte al que ens volen encolomar.
El No no és anar enrera: és obligar a l'Estat a aportar una solució a l'encaix de Catalunya i Euskadi.
Que ja n'hi ha prou del cafè per a tots.Si 2 pobles volem cafè amb llet ho tindrem.

Ramon Bassas ha dit...

Benvolgut anònim,
És cert que cal prendre's les enquestes amb cautela, però, de moment, totes coincideixen en què l'electorat d'ERC és majoritàriament favorable al sí. Saps perfectament que el "no" no paortarà cap solució a això que dius. Ens quedem amb l'Estatut de 1979 i santes pàsques.

Rafa ha dit...

M'omple d'orgull i satisfacció que Mataró estigui tant ficat en això dels blocs. Es podria dir que jo també m'he ficat a la llista de blocaires mataronins perquè va sorpendre'm aquesta activitat.
També n'estic orgullós de que la llengua catalana sigui la segona, després de l'àngles, que s'escriu en els blocs. (Recordo haver-ho llegit a "La blogosfera hispana".)
Acosto-m'ho a llegir el seu bloc. Felicitats.

Ramon Bassas ha dit...

- Rafa,
Felicitats pel teu bloc i moltíssimes gràcies per llegir-me i participar del meu. Ja veus que t'he enllaçat. AAixò del català ho diu, no massa convençut, però, en Vicent Partal. En qualsevol cas, som molt actius. Una abraçada,

Rafa ha dit...

Gràcies per la felicitació i per l'enllaç. A mí m'agradaria ser més actiu al meu bloc, però el temps no m'ho permet. Poc a poc...
Segueix amb aquesta línia!, un gran bloc el teu.
Afectuosament, Rafa.