dilluns, de maig 08, 2006

No al vandalisme | El Govern del sí | La meva por i jo

No al vandalisme
:
Si ahir notava alguna apressada (i segurament poc informada) reacció partidista a les pintades pressumptament efectuades pel grup de manifestants de dissabte a Mataró, avui les coses s'han reconduït. Primer, el PSC ha volgut deixar ben clara la condemna dels fets tant com la solidaritat amb els afectats, especialment amb el PP (en aquests temes no hi pot haver rivalitat). En segon lloc, i ja com a responsable de Seguretat, m'he posat a disposició de tots ells, mentre seguia les actuacions policials que per prudència m'abstindré de comentar. En tercer lloc, la Junta de Portaveus ha emès un comunicat conjunt, que dóna suport als afectats i als cossos policials, que condemna els fets i anuncia accions judicials contra els culpables. Els grups polítics de Mataró han entès que no hi pot haver fissures perquè ens uneix el mateix objectiu en aquest afer. Crec que tots ells han estat a l'alçada i això s'ha d'agrair.
:
Per llàstima, aquest capteniment no ha estat compartit pel diputat Joan López, que acusa sense coneixement de causa buscant el profit polític immediat. El motiu de l'acusació és que no ha entès que, per evitar mals majors, la decisió dels bons professionals de Policia que van ser al front de l'operatiu va consistir en no activar els grups d'intervenció. Com he dit als mitjans, estem parlant d'un espai on hi havia una Fira de Dibuix, un acte d'Intermón on hi havia nombrosos infants, botigues obertes i terrasses en ple funcionament (amb cadires, taules i gots de vidre com a possibles objectes contundents), en un itinerari incert (que no havia estat divulgat, és clar). L'opinió professional (que no puc més que compartir) va consistir en recavar la informació necessària per endegar avui les accions judicials oportunes. El risc era molt alt i, enlloc de pintades (que, al cap ia la fi, són esborrables), parlaríem avui potser de danys irreversibles sobre els béns o les persones. No crec que sigui això el que voldria el diputat López, no? (Foto: S.F. - capgros.com)
:
El Govern del
:
El President Maragall ha estat clar i contundent. El president de la Generalitat, al Parlament ha dit que que, "si en algun moment penso que la cohabitació al Govern perjudica l'aprovació de l´Estatut, pendré de manera immediata les decisions que vinguin al cas". El president ha afirmat que "el Govern que jo presideixo estarà com a bon govern a favor del sí. Compromesos. Ho han de saber els consellers". També els d'ERC. El PP ja ha posat en marxa fa temps la seva campanya contra l'Estatut, amb una gran projecció de Piqué després que les bases d'ERC retopessin els seus líders i els fessin optar per la mateixa posició que Acebes i Zaplana, la que deixaria el país amb l'antic Estatut de 1979 (que sí va votar ERC) i amb una inesperada força a favor del partit conservador.
:
Escriure - VI
:
yo no soy ningún héroe
yo sólo escribo
para colmar la distancia
entre mi miedo y yo

:
Chantal Maillard, fragment d'"Escribir", a Matar a Platón, Ed. Tusquets, Barcelona, 2004, p. 81. Il·lustració: del bloc O Sol da Tua Alma.
:

11 comentaris:

Anònim ha dit...

PROU MANIPULACIÓ!

Anònim ha dit...

Teniu raó... amb les MANS ompliu la ciutat de POL.LUCIÓ
Prou " MÀ I POL.LUCIÓ."

Es que a l' Escola no us deixaven escriure a la pissara ?

Jaume P ha dit...

Ei ja t'has mirat lo del FCI?
Si vols mirar mes he escrit al meu blog una carta que vaig enviar al nostre Honorable President:
http://jaumepl.blogspot.com/2006/04/enviat-al-nostre-president.html

Es una conferencia del Castells que diu 6 punts bons en lo economic del Estatut, i les meves opinions dels 6 punts. Resumint en lo economic aquest Estatut es pitjor que el que tenim.

Jaume P ha dit...

Ep, m'he deixat de posar que en la meva humil opinio (tampoc Ramon Tremosa Doctorat de la UB, Guillem Lopez i Casanovas Catedràtic d'Economia de la UPF ni Elisenda Paluzie Doctorada de la UB opinen molt be del texte).
M'interessa molt el tema económic. Ho pots deduïr.

Ramon Bassas ha dit...

- Anònims 1 i 2,
O estic espès o no sé de què parleu (això de la mà i la pol·lució em sona a onanisme...).

- Jaume,
S'han publicat opinions molt més autoritzades que la meva en el sentit contrari (Núria Bosch, per exemple). En tot cas, és el mateix sistema de finançament que el trio Castells-Saura- Huguet va plantejar l'estiu passat.

Anònim ha dit...

MANIPULACIÓ SÓN LES TEVES RESPOSTES D'ARGUMENTARI DE PARTIT.
AMB ELS VICIS NO ENS HI POSEM, AMB LA VERITAT SÍ.

Jaume P ha dit...

Be estaras d'acord en mi aleshores que en lloc de lleguir hem de suscriure el que diuen els experts?.
Vull dir que jo et dono arguments i nomes despres poso els experts. Jo m'ho he llegit. La Nuria Bosch copia el que diu el Castells punt per punt. Passo a un ultim argument que em sembla definitiu: tu ti jugaries el sou en el model de finançament?
Per cert t'has mirat lo del FCI?
M'agradaria agrairte el que contestas els comentaris.
On es pot llegir el que proposaba Castells "et altri"? aquest em queda per mirar, podria ser una pifia igual que aquest.

Jaume P ha dit...

El máxim que he pogut llegir del acord de Castells-Saura-Huguet:
"Las líneas generales del sistema de financiación que incluye la creación de una agencia tributaria propia consorciada con el Estado, la recaudación de todos los impuestos y posterior cesión de una parte al Estado y la vinculación de la cuota de solidaridad a la evolución de la economía fueron avanzadas por EFE y desmentidas por las tres consellerias que hoy han presentado este acuerdo."
Et comento que la "petita" diferencia es del 200% te recaudar TOTS els impostos (100%) catalans i cedir el 50% a Madrid a que Madrid els recaudi tots. Tinguem en compte que recaudant tot es disposen de les dades per fer viable el principi de no perdre la ordinalitat. Sense dades ni metode de calcul el principi es paper mullat (qui et dira si som els 3 o els 4rts abans o despres de l'anivellament? Madrid amb els seus numeros).

Ramon Bassas ha dit...

- Anònim,
No seràs un carca d'aquests que pensen el que pensen sobre la masturbació?

- Jaume,
Gràcies a tu per escriure. Pots trobar l'argumentari de catsells i altres sobre el finançament a www.nouestatut.info. Gràcies de nou.

Jaume P ha dit...

No ho trobo...es igual em rendeixo, bufff. He llegit en la página web que m'has donat:
"5. El nou Estatut contempla un finançament que aportarà a la Generalitat més recursos i més capacitat per decidir. No és un règim de concert econòmic i contingent; és un sistema solidari amb la resta de pobles d'Espanya."
Com ho sabeu?. Espero que tingueu rao per be de tots. Vaig proposar una esmena a l'estatut enviada a ERC deia aixi:
Esmena al punt 5:
5. L'Estat garantirà que l’aplicació dels mecanismes d’anivellament no alteri en cap cas la posició de Catalunya en l’ordenació de rendes per càpita entre les Comunitats Autònomes abans de l’anivellament. L'Estat garantirà també que el máxim déficit fiscal anual de Catalunya sera del X %.
Aquest dèficit es calculara per el metode del flux monetari i corregint l'efecte seu de la capital de l'Estat.
La administració central de l'Estat facilitará a la Generalitat de Catalunya la posibilitat de contrastar les dades anualment.

El valor d'X no es negociará, es deixa que el posi el PSOE tot i recordar que a Alemanya amb aquest metode de calcul el tenen establert en el 4% dient, els alemanys que mes deficit no permet el creixement del lander afectat.

Nomes es demana transparencia i aleshores al posar X es veu el terenna del que ho posa. Pot negarse cualsevol partit a posar aixo sense que se li vegi el "plumero"?"
Aixó ho vaig enviar a varies persones d'ERC i esta inspirat en una peticio mes complexa que feia Guillem Lopez i CAsanovas en el ovservatori del estatut que deia: “(El mecanisme de solidaritat que) en cap cas representi una reducció de més del 50 % de l’excés de recaptació produït a Catalunya respecte de la mitjana de recaptació per capita estatal pel mateix esforç fiscal”.
Una d'aquestes frasses aseguraria que el finançament es acceptable i s'haruien de possar eines que permetessin el seguiment. Sense aixó com comprobaras que realment el deficit fiscal es redueix?

En fi ja no et ficare mes "rotllo" (que m'ha quedat llarg de nassos) que no crec que canviïs d'opinió. Per el be de tots espero que si surt el si tingueu raó.

Em vaig apuntar a ERC arrel d'aquets merde i era dels que creia que s'habia de votar "si" a canvi d'alguna "coseta" com aixó que he possat (esta al meu blog). Aquesta coseta es una diferencia per mi entre gris o blanc, et foten o no...
Tal com esta ja veus el que crec...

Anònim ha dit...

alumne!!!