dimecres, de maig 24, 2006

Sí als accessos | PP i immigració | "preámbulo corrosivo"

Sí als nous accessos a la C 32
:
Avui , donat que els mitjans ens preguntaven al respecte, hem hagut de dir alguna cosa de la presentació que féu el diputat Joan Boada de les idees d'ICV al respecte dels accessos a la C32 de Mataró. Fora de que se li va escapar que "no hi havia problema real de mobilitat", al Maresme (no sé quin mitjà va triar per venir a la ciutat) el cert és que les propostes tenen la virtut de posar sobre la taula el debat sobre els objectius i els límits de la mobilitat a la comarca, i té l'encert de no ser plantejada com una obstrucció al treball de les al·legacions que prepara l'Ajuntament, que van en la línia de millorar l'impacte ambiental i potenciar el caràcter local de les vies de servei. No crec que sigui dolent, ben al contrari, que els partits expliquin el que pensen. Nosaltres, com els altres (encara que no se'n recordin, alguns) ho hem fet, tot just va sortir la proposta de la Generalitat, especialment en un acte públic (vegeu foto) amb què els assistents van rebre la proposta dels nous accessos amb força entusiasme, com fou també, sembla, en la reunió amb membres dels consells municipals de participació convocats aquest dilluns.
:
Dic que no està malament i segurament veurem algun pronunciament més, en la línia de millorar el treball presentat. Tant respecte als accessos com a les mesures complementàries que, tard o d'hora, han de reduir el flux de vehicles privats en aquest tram. Cal celebrar-ho. I, especialment, no cal que ningú es trenqui les vestidures parlant de ruptura de consens quan, senzillament, cadascú aporta la seva millor proposta per resoldre un problema que sí, que existeix, que és en real. Ens hi juguem el desenvolupament de la ciutat i no podem fer bromes.
:
La immigració serà el leit motiv del PP
:
Avui, en sengles sessions del Congrés i del Senat, el PP ha acusat el PSOE de fer una política favorable a la immigració il·legal i, a més, ha relacionat directament la immigració amb la delinqüència. No, no s'equivocava el blogger, en el fons. Aquesta idea, que en altres eleccions s'ha transmès de forma més o menys velada i subterrània, s'ha destapat del tot de cara als propers cicles electorals, sobretot quan l'actualitat hi ajudi i el PP se situï per sota a les enquestes, parlem clar. Tot val, es veu, especialment quan hi ha sofriment i mort, per atacar el Govern. Quin fàstic. Tant el president Zapatero com el ministre Caldera han recordat que va ser el 2003 l'any en què més immigració il·legal hi va haver per la via del descontrol fronterer i la desregulació que propiciava el Govern Aznar. I ha recordat com la política d'ordre i de control ha portat a una reducció substancial de l'entrada d'immigració il·legal i que, especialment, tots els immigrants cotitzin a la Seguretat Social, que amb el PP no ho feien. De fet, respecte a la regularització, Caldera ha dit “¿Qué harán ustedes cuando su admirado señor Bush decida aplicar, que lo hará, un programa de acceso a la residencia legal para 12 millones de extranjeros indocumentados? ¿Lo apoyarán allí, en EE.UU., y aquí no?”.
:
De tant en tant, però, la pressió Nord-Sud és tan gran que les xarxes de tràfic de persones aprofiten qualsevol escletxa per fer l'agost. Confio que l'ofensiva diplomàtica i de seguretat posada en marxa aconseguiexi resultats.
:
Això, els del PP ho aniran fent a tots els nivells, des de les Corts als barris, des de Madrid a Mataró, obertament o en secret, amb articles públics i trets corre-cuita. He vist que Caldera s'adreçava a Acebes, el ministre que ens va enganyar i que va propiciar la derrota del PP. Ara hi torna. (Foto: EFE)
:
Arguments pel no a l'Estatut - VII
:
El nou Estatut no respecta els drets individuals aconseguits amb la Revolució Francesa” Joan López (Mataró, 20-1-2006).
:
La propuesta nacionalista se abre con el dibujo de una Cataluña mítica, intemporal y antropomórfica que, entre otros inconvenientes, presenta el de no haber existido jamás”. Aleix Vidal-Quadras (14-10-2005).
:
Lo que de verdad causa este preámbulo corrosivo son quemaduras de tercer grado”. Aleix Vidal-Quadras (14-10-2005).
:

2 comentaris:

Joan Lleonart ha dit...

Ramon,

no transformis les paraules per mi hi ha dos coses que expliques de forma tersgivestada

1. La posició d'ICV sobre la C-32, que la coneixes perfectament, no és en contra dels accessos més aviat al contrari ja que n'arribem a propossar més i millors. Sinó que és en contra dels laterals...és a dir de fer dos carrils per banda a Mataró i per tant obrir la porta als dos carrils a tot el Maresme. La veritat és que amb l'excusa de millorar la mobilitat a Mataró i l'accés a la C-32 ens voleu colar una via ràpida de 10 carrils (ni Barcelona té una Ronda tan gran!

2. Siusplau no volgueu amagar la realitat, podreu parlar de carrils de servei però en veritat parlem 'autovia paralela a la C-32... carrils de servei és 1 carril per banda per poder accedir a serveis, el projectat són dos carrils per banda que permeten la mobilitat ràpida a la alçada de Mataró... fan falta?

Jo també et podria preguntar quan fas servir tu la C-32 i perque la trobes tant colapsada (com diu el capgros) jo la faig servir en moments molt diferents i està "colapsada" a: Mataró Oest (es pot arreglar millorant accessos) i Peatge (en alguns moments genera cues, i si possem un peatge troncal o carril per Vehicles d'Alta Ocuopació amb desconte al peatge ho pot arreglar)

Res que un dia agafem i donem una volta per la C-32 i m'ensenyes on estan els teus colapses...

Ramon Bassas ha dit...

Benvolgut Joan,

No sé si has passat per la plaça de França, o has vist com, els camions que van als polígons, han de passar pel mig de la ciutat, etcètera. També cal pensar en el futur, i en la capacitat de Mataró per restar ben comunicada amb la resta de la Regió Metropolitana. ser a prop del Port, de l'AVE, e l'Aeroport i dels principals polígons del país amb una bona xarxa de comunicacions ens pot ser transcendent per al futur. Confio en que les aportacions d'ICV seran útils al debat, de veres.
Una abraçada,