dissabte, de desembre 23, 2006

10 minuts | El 2006 en imatges | Nadal és esperança

Para 10 minuts
:
:
El 2006 dels socialistes
:

nomPrem sobre la imatge.
:
Nadal és esperança, no novetat
:
innerarity nietzsche Daniel Inerrarity (Foto: El País) i Friedrich Nietzsche (Edvard Munch)
:

De nou, Daniel Innerarity ens obsequia des de les planes d'El País amb una de les seves antinades reflexions. Ho fa, com no podria ser d'altra manera, amb el Nadal, contraposant aquesta obsessió per allò nou que té la societat moderna amb l'esperança. No fos, diu, com deia Nietzcshe, "cuando afirma que no hacemos otra cosa que simular el asombro al encontrar en las cosas lo que previamente habíamos escondido en ellas". Mireu...
Aquí radica la diferencia entre esperanza y expectativa. La novedad que nos cabe esperar implica siempre una cierta ruptura de las expectativas. Por eso la esperanza tiene muy poco que ver con el optimismo, que no es más que un estado de ánimo para facilitar la consecución de lo que deseábamos. Pero la esperanza es otra disposición, gracias a la cual estamos abiertos a una sorpresa superior a nuestros deseos. (...) También en Navidad hay que distinguir el relato sobre la novedad, el nacimiento de las cosas nuevas, de lo que no es más que un puro cuento acerca de la novedad, la misma historia.
Bon Nadal d'esperances, doncs, d'allò superior als nostres desitjos, que aquests potser van massa satisfets de novetats.
: