dissabte, d’abril 21, 2007

Per què vas a la llista? | Cañizares

Per què vas a la llista d'en Baron?
:


:
No tan bona persona
:

Fa unes setmanes vaig posar l'exemple d'un esplèndid article de Rafael Argullol sobre els valors dels ídols actuals i la necessitat de capgirar-los "para llegar más lejos en la victoria más hermosa que es la que uno consigue en la carrera que tiene establecida consigo mismo". Parlava Argullol de Beckham i avui, un altre futbolista, el porter del València CF Santiago Cañizares, davant el partit d'avui amb el Real Madrid, ofereix una entrevista a El País (de Cayetano Ros) d'una sinceritat que fa patir una mica. M'ha picat la curiositat perquè tan sols té un anys menys que jo... I em temo que no tan sols ell sinó que, com a bon ídol, és ben estesa en la nostra manera de viure aquestes paraules:
P. Hay un momento en su carrera en que cambia la imagen: de modosito a enfant terrible.
:
R. Cuando llegué del Celta al Madrid me di cuenta de que, para la élite, debía tener carácter. En el fútbol no triunfan las mejores personas, sino los mejores profesionales. Es mejor ser buen profesional que buena persona. Si no, se van a reír de ti. Y yo tengo un amor propio grande cuando se ríen de mí.
:
P. ¿Se rieron en el Madrid?
:
R. No, las buenas personas en el fútbol se subestiman y se aprovechan de su dignidad. Entonces decidí ser buen profesional y no tan buena persona, sin haber hecho mal a nadie. La élite es muy exclusiva y hay que afilarse las garras.
Foto: Jordi Vicent
Glups.
:
: