dissabte, de maig 26, 2007

Resultats 'on line' | Glicina

Resultats on line
:
Si voleu saber els resultats que es van obtenint on line a la ciutat de Mataró, demà, podeu accedir-hi a través d'aquest linc que, com a cada elecció, es va oferint des de fa anys. Serà públic i operatiu a partir de les 20 h. i s'actualitza a mesura que s'introdueixen les dades de les meses. Em permetreu una mica d'autobombo perquè aquest sistema de seguiment, amb un operatiu de recepció i processament de dades molt més ràpid, el vam posar en marxa quan jo era regidor de Serveis Centrals. Això sí, amb tot l'enginy dels responsables i treballadors municipals, ara que alguns parlen tan despectivament dels funcionaris. Va ser una aposta de la que em sento força orgullós, de la feina feta i dels professionals que la duen a terme. En fi, tot sigui a fi de bé.
:
Glicina
:
La glicina, un arbust trepador que ens va venir de Xina, floreix pocs dies, poster una setmana o com a molt quinze dies. Ho fa just a l'inici de la primavera. El meu veí i jo en tenim una cada un, jo em passo una setmaneta a l'hivern recollint les llavors que s'han desprès, tant de la meva com la d'ell (i viceversa). En fi, m'ho he fet venir bé per il·lustrar la campanya electoral que finà ahir, l'esplendor de les flors obertes amb tota la generositat de la natura concentrada en poc temps i les llavors que recollirem, moltes llavors, per florir de nou. O potser també és un bon símil per la Pentecosta. La natura, ja se sap, és el primer recurs per simbolitzar, és a dir, per la cultura.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

També es poden consultar al moment i on line els resultats de tots els municipis de la comarca a el Web del Consell Comarcal.

http://www.ccmaresme.es/ambit.php?id=168

Jordi Merino

Ramon Bassas ha dit...

Gràcies, Jordi.

Anònim ha dit...

Jo que sóc florista, et recomano que no facis referència a aquesta planta com a glicina, si no com a glicinia.
Tot i que el que dius no és incorrecte, tampoc ho és al cent per cent.
El mot que fas servir, diguem que és una degeneració del real.
Glicina és un aminoàcid.
Glicinia és l'arbust al que fas referència, que per cert, si la podes sovint i li retires les flors seques, et florirà durant més temps i de millor manera.

Ramon Bassas ha dit...

- Nina

Tens raó, però jo la vaig conèixer amb aquest nom. Gràcies per la recomanació.