diumenge, d’octubre 07, 2007

Blocs i Quoist | 'DiariMaresme.com' | Can Cruzate

Blocs i Quoist
:
Avui, Manuel Cuyàs parla a El Punt de Nació.cat, el llibre de Saül Gordillo. I diu en un parèntesi: "Mare, un bloc és com Estimar; el diari de Dani, de Michel Quoist, només que en pantalla i amb uns altres dubtes vitals". Ostres, ja no sabia de ningú que es recordés de Quoist (fora de quatre catequistes de parròquies postconciliars) i m'ha fet gràcia que (com a blocaire) m'hi comparin, encara que sigui una mica per riure. Dóna per molt un país d'ex-cumbaiàs...
:
DiariMaresme.com
:
Amb una visita-llampec de molt mala educació vaig assistir ahir una mitja horeta o tres quarts a l'acte de celebració del primer aniversari de DiariMaresme.com, digital fet des de Pineda per l'Albert Lladó i en el qual Gordillo hi va participar. Aquí teniu la seva crònica, d'on extrec la foto. L'Albert em va convidar a col·laborar-hi de tant en tant i faig el que puc... Felicitats perquè, com en altres coses, arribar al primer és potser el més complicat, com ahir es deia.
:
Can Cruzate
:

:
Una altra de les coses amb què he estat enfeinat aquests darrers dies té a veure amb la presentació en públic de l'inici dels treballs d'enderroc i arqueològics de l'illa de Can Cruzate, a tocar de la Plaça de l'Ajuntament i la Plaça Gran, a Mataró, de la que ja us vaig parlar quan el meu antecessor, Arcadi Vilert, va impulsar-ne la seva reforma. Tant la nota, com capgros.com (d'on he tret la il·lustració), com ElTotMataro.cat i El Punt han recollit molt bé la informació al respecte, de manera que m'estalvio d'explicar-vos-la. Jo vaig apuntar la importància d'aquesta reforma, en el bell mig del bimil·lenari centre mataroní; de la seva delicadesa, donat que hi ha activitat a l'entorn i hi ha possiblement peces romanes a sota i, finalment, de la importància estatègica pel model de centre que volem portar a terme: viu, mixte, en diverses capes qrquitectòniques, combinat tradició modernitat, competitiu, atractiu... Ni 'borrón y cuenta nueva' que ens deslligui de la nostra història i identitat, ni l'embalsament de la mòmia patrimonial que sembla el paradigma del neo-carlisme que a vegades treu el cap. En vaig parlar fa poc.
:
També m'agradaria oferir-vos uns documents interessantíssims: el dossier que recull tant els plànols del que s'hi pensa fer (a l'espera de veure en què ens trobarem en la recerca arqueològica per ulterior reforma del projecte), com unes fotografies sobre l'estat actua de l'illa. veureu de seguida que cal intervenir-hi. I que al la pena conservar el que s'hi conservarà. Més enllà fins i tot del que diu el Catàleg del Patrimoni.
:

2 comentaris:

Jordi Pedret ha dit...

Ramon,
no t'oblidis de "Donar. Diari d'Anna-Maria", que posa de manifest la curiosa relació entre els verbs escollits per l'autor i l'identitat sexual del protagonista.
Han passat un grapat d'anys, però alguns encara ho recordem.
Una abraçada,
Jordi Pedret

Ramon Bassas ha dit...

- Jordi
No el conec, aquest llibre. Em temo que em va agafar una generació més tard... Però em sorprèn molt veure que gent tan diferent té referents tan smeblants.