diumenge, de maig 11, 2008

Ètica i caca

Dues cites de Javier Cercas, a El País Semanal de fa una setmana i el d'avui.
:
Como cualquier persona que se haya pasado 15 años en un colegio católico, no soy católico; como cualquier persona que se haya pasado 15 años en un colegio católico, soy anticlerical; como cualquier persona que se haya pasado 15 años en un colegio católico, soy católico. ("El microchip", 4.5.2008).
:
El primer pollo que se preguntó para qué sirve ser bueno no era un imbécil, pero se lució: desde entonces no hemos hecho más que devanarnos los sesos con la misma pregunta. Como en este caso lo interesante no es sólo la pregunta, hay respuestas para todos los gustos; la que más éxito ha tenido entre nosotros declara que, si eres bueno, una vez te hayas muerto te pasarás la eternidad entera tocando la bandurria en compañía de San Pedro. La perspectiva no suscita un entusiasmo unánime, pero en el fondo todo el mundo sabe que es falsa; también, que ser bueno no sirve absolutamente para nada salvo para hacer el ridículo y para que, si eres no bueno, sino buenísimo, y si tienes una suerte espantosa y no has traído al mundo unos cabrones, cuando seas viejo, tus hijos acepten convertirse en tus padres y, antes de que tú los abandones en la intemperie del mundo, te bañen, te peinen, se rían contigo y te limpien la caca. Visto lo visto, no parece que de momento podamos aspirar a más. ("Ética de la caca", 11.5.2008)
:

6 comentaris:

eloi ha dit...

Déun'hidoret aquest senyor! (o "pollo"?). Ara, no deixa de ser lúcid l'home. Sobre la finalitat d'un comportament correcte només apuntar que aquest pot ser l'egoïsme (per quedar bé, per exemple), el pur deure x'l deure (no m'ho crec) i la gratuïtat del misteri (no respon la pregunta però m'agrada).

Ramon Bassas ha dit...

- Eloi
Una mica bèstia, sí, però respon a la idea que el bé és quelcom concret, gratuït, proper, senzill ...i no pas una idea abstracta. Mha fet gràcia perquè hi ha gent que confon l'ètica en no embrutar-se les seves fines mans...

Anònim ha dit...

Totalment d'acord amb el que despres de 15 anys en un colegi catolic no es catolic.

Jo nomes vaig estar 8 anys a Valldemia (abans de que moris en "paco") i despres de veure el que vaig veure i patir el que vaig patir en una epoca en que el que un frare atonyines un alumne de valent ni tan sols mereixia que se li cridés l'atencio, vaig sortir amb la ferma creença de que POTSER deu existeix, pero SEGUR que la mafia amb sotana no son els seus representants en exclusiva!

JordiL

Ramon Bassas ha dit...

- Jordi L.
Ara et falta el tercer procés que descriu Cercas...

pedro ha dit...

Ara reecordo un polític que per no saber no sabia ni el preu del tallat...

Ramon Bassas ha dit...

Vale. I què?