dimecres, de juny 18, 2008

El déu del sant s'amaga a la realitat

A mi m'agradaria escriure com Gustavo Martín Garzo. Més encara, m'agradaria veure les coses com les veu, i poder-les explicar així com les explicava, per exemple, diumenge passat a El País al suggerent article "La educación de los niños", amb una evocació de Salinger inclosa: el cuidador és aquell que procura que els nens no arribin al límit, que els avisa del precipici al final del camp sembrat de llibertat. Comença dient que cadascú ha de trobar el seu joc per endinsar-se al coneixement. Foto: Efe.
:
García Márquez había sido un estudiante bastante desastroso hasta que un maestro se dio cuenta de su amor por la lectura y, a partir de entonces, todo fue miel sobre hojuelas, pues ese juguete eran las palabras. Es una idea que vincula la educación con el juego. Según ella, educar consistiría en encontrar el tipo de juego que debemos jugar con cada niño, ese juego en que está implicado su propio ser.
:
(...) Y no creo que haya una manera mejor de educar a un niño que hacer que se sienta querido. Y el amor es básicamente tratar de ponerse en su lugar.
:
(...) Basta con amar a alguien para desear conocerle y querer acercase a su mundo. Y la habilidad en tratar a los niños sólo puede provenir de haber visitado el lugar en que éstos suelen vivir. (...) Y los niños están locos, como lo están todos los que viven al comienzo de algo. Una vida tocada por la locura es una vida abierta a nuevos principios, y por eso debe ser vigilada y querida. Y hay adultos que no sólo entienden esa locura de los niños, sino quese deleitan con ella. San Agustín distinguía entre usar y disfrutar. Usábamos de las cosas del mundo, disfrutábamos de nuestro diálogo con la divinidad. Educar es distinto a adiestrar. Educar es dar vida, comprender que el dios del santo se esconde en la realidad, sobre todo en los niños (...).
:
Creo que los padres que de verdad aman a sus hijos, que están contentos con que hayan nacido, y que disfrutan con su compañía, lo tienen casi todo hecho. Sólo tienen que ser un poco precavidos, y combatir los excesos de su amor. No es difícil, pues los efectos de esos excesos son mucho menos graves que los de la indiferencia o el desprecio. El niño amado siempre tendrá más recursos para enfrentarse a los problemas de la vida que el que no lo ha sido nunca.
:

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Benvolgut/da,

Avui s’ha aprovat la “Directiva del retorno, també coneguda com Directiva de la Vergonya. Entre altres coses, amb aquesta directiva es pot retenir a una persona durant 3 anys per haver creuat una frontera. La gran majoria de parlamentaris socialistes europeus hi ha votat en contra. En canvi, tots els diputats del PSOE menys dos hi ha votat a favor. Com a votant socialista m’agradaria saber la seva posició al respecte i, en cas que hi estigui en contra, quines han estat les seves actuacions per fer sentir i defensar la seva posició dins del partit socialista.

Cordialment,

Jordi Martinez

Ramon Bassas ha dit...

- Benvolgut Jordi,

Efectivament, aquesta norma no m'agrada gens. Com sempre, però, hem d'anar a la lletra menuda per veure exactament de què es tracta. La directiva obliga els estats membres que tenen legislació menys restrictiva a mantenir-la, com és el cas d'Espanya, per cert, i de la majoria de països occidentals de la UE. És en els casos on la normativa encara és molt pitjor que caldrà aplicar aquesta directiva, segons tinc entès. O sigui que, fixa't, encara hi havia estat membres de la UE que regulaven pitjor aquest tema. És per aquesta raó, si vols tu pragmàtica, que la majoria d'eurodiputats espanyols l'han votat a favor.