dimarts, de setembre 30, 2008

Èxit escolar

Em va agradar el repportatge que diumenge publicava el quadernet central d'El País en la seva edició catalana en el que feia un repàs a quatre centres educatius públics de secundària que tenen un alt índex d'èxit escolar, alhora que publicava alguna de les pràctiques que avalen aquest rendiment.
:
Em va agradar perquè, com en tantes altres coses, és massa sovint que s'associa l'educació amb fracàs, o el sistema públic amb la baixa qualitat. Com si ens haguéssim cregut la fatalitat dels que voldrien les coses perfectes, caiem massa sovint en el tòpic que l'educació no té solució i que la seva universalitat és el seu primer fracàs. Jo no hi entenc gaire, certament. Per això m'estimo més callar i recomanar-vos que llegiu el reportatge. I que canvieu el posat.
:

2 comentaris:

pepi ha dit...

Hola Ramón:
He llegit el reportatge i si més no m'ha sorprés el percentatge d'aprovats. Molts hauriem de posar-nos en marxa per aconseguir lo mateix. Un bon exemple de que es poden canviar coses.

"saludito"

Ramon Bassas ha dit...

I tant que sí. gràcies.