dimecres, de març 18, 2009

ACIAL i Tàpia

Dijous passat vaig participar al seminari de l'Associació de Comunicació Pública (abans ACIAL), en una taula rodona amb l'Alcalde de Cornellà, Antoni Balmón, l'Alcalde de La Seu d'Urgell, Albert Batalla i Carles Puigdemont, diputat al Parlament, moderats per l'Ana Villaverde, cap de gabinet de l'Alcaldia de Mataró. Va ser a la Nau Gaudí de Mataró. Jo vaig anar a aprendre, sincerament. Vaig poder sentir també la ponència de Genís Roca (de qui ja vaig parlar un dia) i una mica la de Saül Gordillo. La meva aportació va ser explicar què faig, quines eines utilitzo, quines característiques i utilitats té el que faig i apuntar algunes idees sobre com pot evolucionar el tema.
:
El mateix dijous vaig ser a la Biblioteca Pompeu Fabra, també de Mataró, presentant una conferència de Joan Tàpia sobre la crisi, les seves causes i les mesures que s'han emprès al respecte. Va ser molt didàctica, molt prudent i reflexionada sense evitar algunes propostes de reflexió sobre els costos laborals que pretenien generar un cert debat. La conclusió de Tàpia és que d'aquesta crisi, globalment, en podem sortir amb receptes similars a la del 29: és bo que el mercat reguli la provisió de recursos però és bo també que l'estat protegeixi els seus ciutadans i reguli el mercat. El problema, avui, és que l'Estat del món encara no hi és.
:
Fotos: R. Gallofré i V. Bueno.
: