diumenge, de febrer 28, 2010

Cor aventurer (II)

:
Amb una majoria d'adversaris, s'actua millor que en una cacera de gallines, en la que no s'hi dóna importància al gallinam sinó a la peça (p. 31).
:
El nihilisme s'acaba en un estat en el que es comença a dubtar del dubte i a creure en les creences, i en el que es maquilla la impotència amb colors brutals (p. 32)
:
Qui ho vol descriure tot, tapia les finestres del llenguatge (p. 32).
:
El poder posseeix un parentesc arquitectònic amb la xifra imparell (p. 32).
:
Pocs són dignes que se'ls contradigui (p. 33)
:
Viure significa comprovar-se en una figura. En aquest sentit, morir és l'última acció (p. 33).
:
Qui es comenta a si mateix, baixa el seu nivell (p. 33).
.
Madurat en les tempestes (p. 33)
:
La vida no és només durada; també és determinada pel contingut. Contingut i durada es corresponen com a quadre i marc d'una obra d'art (p. 46).
:
Quan morim, seguim un instint. Aquesta és una de les causes per les quals amb la civilització creix també la longevitat (p. 48).
:
On s'extingeixen les individualitats, no hi ha premis ni càstigs (p. 54).
:
Hi ha molt de veritat en l'invisible, molt d'engany en el visible. D'aquí que quan un diu "només crec en el que veig", creu tant poc com molt (p. 56).
:
Credo quia absurdum. El comprensible no és fidedigne.
:
Fide digne. Digne de fe. Sigues fidedigne (p. 50)
:
En totes les religions cal diferenciar entre la part descriptiva i la pedagògica. Una vol ser endevinada; l'altra, apresa (p. 57).
:
Resar no aconsegueix, confirma. D'aquí prové el seu efecte (p. 58).
:
Desengany. La paraula sinifica que t'has alliberat d'un engany. Negació de la negació (p. 61)
:
Indignació. T'has tornat vulnerable, has deposat es armes (p. 61).
:
Provar d'elevar-se mentre es rebaixa a d'altres: un esforç no tan sols inútil, sinó perniciós (p. 65)
:
L'esquerra divideix, la dreta parteix (p. 65).
:
La millor economia és comla millor dona, aquella de la que se'n parla molt poc (p. 65)
:
Està disposat a que els bons anys de grans ho siguin també de ratolins (p. 66).
:
L'obscuritat ha de significar el no comunicable, però no la incapacitat d'incomunicació (p. 71).
:
:
Ernst Jünger, Máximas: Epigramas y mantana, Ed. Aldus (trad. i pròleg Javier García-Galiano), Mèxic, 2004. Ahir vaig publicar-ne la primera part.
: